برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
جنگل دو هزار و سه هزار کجاست

جنگل دو هزار و سه هزار کجاست

جاده دو هزار و سه هزار از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران و دیدنی های تنکابن هستند. این جاده‌ها از تنکابن آغاز می‌شوند و به جنگل های دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران می‌رسند. این جنگل‌ها و جاذبه‌های طبیعی آن‌ها از برجسته‌ترین جاهای دیدنی مازندران هستند و در طول سال گردشگران زیادی از این مناطق بازدید می‌کنند.

سراسر جنگل های دو هزار و سه هزار را درختان هیرکانی شمال ایران پوشانده‌اند و چشمه‌ها و آبشارهای خروشان در گوشه و کنار این جنگل‌ها به چشم می‌خورند. از مسیر دسترسی به جنگل‌های دو هزار و سه هزار با نام جاده دو هزار شمال یاد می‌کنند و طبیعت‌دوستان، علاقه زیادی به این منطقه دارند. برای آشنایی بیشتر با جاده و جنگل‌های دو هزار و سه هزار در ادامه با ما همراه شوید.

جاده دو هزار و سه هزار در استان مازندران از زیباترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است که از میان جنگل‌های انبوه در جنوب تنکابن عبور می‌کند. این جاده‌ از بکرترین جاذبه‌های طبیعی ایران به شمار می‌رود و زیباترین چشم‌انداز به مناطق سرسبز شمالی را دارد. جاده دو هزار و سه هزار جنگل‌های مرتفع تنکابن را به یکدیگر وصل می‌کند و در جوار رودخانه خروشان تا دشت‌های ییلاقی ادامه دارد.

جاده دو هزار از منطقه‌ای به نام خرم آباد در شهر تنکابن یا شهسوار آغاز می‌شود و در ادامه به جاده سه هزار می‌رسد. این جاده در طول مسیر خود از میان جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای طبیعی و چشمه‌های جوشان آب معدنی عبور می‌کند. طبیعت‌گردان زیادی در طول سال برای بازدید از بخش‌های مختلف جاده دوهزار و سه هزار و اتراق در مسیر این جاده زیبا به تنکابن می‌روند.

پس از عبور از جاده دو هزار و سه هزار و رسیدن به ارتفاعات این منطقه، زیباترین ییلاقات مازندران پیش روی شما قرار می‌گیرند. مراتع و چمنزارهای این منطقه محل چرای دام‌ روستاییان هستند و از نخستین روزهای فصل بهار، آب‌وهوا برای کوچ دامداران به این مناطق مناسب می‌شود. با توجه به ارتفاع بالای این جنگل‌ها، عبور از جاده دو هزار و سه هزار در طول پاییز و زمستان و در زمان بارش‌های شدید خطر آفرین است.

جاده دو هزار و سه هزار تنکابن از میان تعداد زیادی از روستاهای مازندران عبور می‌کند که مرکز آن‌ها روستای امامزاده قاسم است. این منطقه در سال ۱۳۷۲ با نام دهستان دو هزار ثبت شد و جاده‌ای که از میان دهستان‌های این محدوده گذر می‌کند را جاده دو هزار می‌نامند.

روستاهای جاده و جنگل‌های دو هزار و سه هزار از خوش‌آب‌وهواترین مناطق ییلاقی در استان مازندران هستند؛ اما به‌دلیل هم مرزی این مناطق با استان گیلان، روستاییان آن با لهجه گیلکی صحبت می‌کنند. باغداری، زراعت و دام‌پروری مهم‌ترین فعالیت مردم این روستاها هستند و در مسیر جاده دو هزار و سه هزار باغ‌های متنوع میوه و دام‌های در حال چرا به چشم می‌خورند.

رودخانه دو هزار در طول این جاده شما را همراهی می‌کند و پس از رسیدن به محدوده جنگل سه هزار، فاصله این رودخانه با جاده کمتر می‌شود. اطراف این جاده را درختان راش، چنار و هیرکانی پوشانده‌اند. با رسیدن به ارتفاع بالاتر و ورود به جاده سه هزار مسیر جنگلی بکرتر و بکرتر می‌شود و چشم‌اندازهای زیباتری از جنگل و دریا توجه شما را جلب خواهد کرد.

اگر قصد اتراق در طبیعت و پیک نیک دارید، بهترین مکان برای شما جنگل دو هزار است. جاده سه هزار شما را به مناطقی بکر و دست نخورده می‌رساند که رودخانه خروشان موازی با آن حرکت می‌کند. جنگل سه هزار مکانی مناسب برای جنگل نوردان و طبیعت گردان حرفه‌ای است و دسترسی به بخش‌های از آن به‌خصوص برای تازه واردها بسیار مشکل خواهد بود.

ارتفاع جاده سه هزار در طول مسیر از جاده دو هزار بیشتر و بیشتر می‌شود و بکرترین نقاط جنگلی در این ناحیه بیش از سه هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارند. انتهای مسیر جاده سه هزار به مسیری پرپیچ‌وخم و پوشیده از شاخ و برگ درختان می‌رسد که بسیار تماشایی است.

بالا
logo-samandehi